Olipa kamala tentti. Vietin siellä aikaa tunnin ja 10 minuuttia, mutta epäilen, etten pääse läpi. Vastasin neljään kuudesta lyhyestä yhden pisteen kysymyksestä sekä kahteen viiden pisteen esseekysymykseen. Kokeen maksimipisteet on siis 16, joten luulisi, että läpipääsyyn tarvitsee 8. Tosin arviointisysteemi on muuttunut, voi olla, että vähemmälläkin saattaa saada E:n eli Suhteellisen surkea oppilas, mutta menköön läpi säälistä.

Huomenna pitäisi mennä pitkästä aikaa keskustaan ja ostaa synttärilahjoja ym. tuliaisia. Mun täytyy nyt vähentää reilusti rahankäyttöä, sattuneesta syystä. Harmittaa hieman, kun mulla menee tänne kaikki rahat eikä niitä toistaiseksi tule mistään lisää.

Kela ei ole ilmoittanut mitään opintotukipäätöstä, sen sijaan ne muisti mua eilen kirjeellä, jonka mukaan kuulun edelleen Suomen sosiaaliturvan piiriin. No shit Sherlock??! Kiitos vaan kirjeestä, jossain päin maailmaa puu kuoli vain siksi että ne saisi lähettää mulle tuon tiedon. Siinä oli vielä erikseen ne samat valitusohjeet, jotka jokainen Kelan kanssa koskaan asioinut osaa jo ulkoa. Harmillista luonnonvarojen tuhlausta, en hyötynyt tuosta kirjeestä mitään. Olisivat voineet laittaa siihen samaan vaikka vähän infoa siitä, saanko niiltä rahaa vai en. Oon kuitenkin kiltisti maksanut veroni tähän asti, jotain kunnioitusta...

Vaikka tentti menikin penkin alle, palkitsen silti itseni tänään syömällä pippuripihvejä ja nauttimalla hieman kuohuviiniä, jonka äiti ja isä antoi kun ne kävi täällä. Sitten menen taas nukkumaan yhdeksältä ja herään aamulla kahdeksalta... Thank God it's Friday :)