Heipä hei. Eilen oli ensimmäinen koulupäivä, jonka aikana totesin että olen nyt pikkuisen väärää alaa opiskelemassa.. Sain "lukujärjestyksen" jonka mukaan mulla on koulua ainakin ekassa jaksossa vain ma, ke ja to klo 10-13. Se on ihan mukavaa, koska viikonloppu alkaa to klo 13 eli voin siis hyvalla tuurilla tulla Suomeen pitkiksi viikonlopuiksi. Nyt myos painoin jotain vaaraa nappulaa koneesta eli en saa kirjoitettua skandinaavisia kirjaimia!

No asiasta toiseen. Mulla on ihan kiva asunto, kivempi se toki olisi jos se olisi Helsingissa. Kungsholmen on ihan ok paikka, siella on oma aika iso kauppakeskus Vastermalmsgalleria ja loytyy Ahlens seka monia muita kauppoja. Ikeaan paasee paivittain ilmaisella bussilla Gallerialta keskustasta. Aion menna kaymaan siella, pitaa ostaa jotain astioita ym. Aika paljon saatiin jo viereisesta Daglivsista, se on kai jonkunlainen paikallinen citymarket.. Ihan asunnon vieressa on pieni pitseria jossa oli tosi hyvaa eika kovin kallista pitsaa. On myos klo kuudesta puoleen yohon auki oleva pieni kauppa, mutta siella on kai vahan kalliimpaa kuin peruskaupassa. Kaytiin eilen Systembolagetissa ostamassa mulle vahan alkoholijuomia varastoon ja tehtiin asunnossa olleesta rumasta kukkaruukusta viinicooleri. Aiti lahti vahan aikaa sitten lentokentalle joten nyt olen taalla ihan yksin. Osaan kylla kayttaa jo metroa mutta monet muut asiat on pikkuisen hakusessa... Kaikenlaista pitaisi saada aikaan tanaan, mutta voi olla etten saa kun en loyda edes oman tiedekunnan studentexpeditionia taalta. Kamalan iso taa yliopisto ja aarimmaisen ruma! Luulin etta olis hienompi. On tuossa jotain ihan normaalejakin rakennuksia mutta taa paarakennus tms on kylla tosi erikoinen...

Otan muuten mielellani vastaan vieraita! Kuten sanottu, mulla on kaikki viikonloput to klo 13 alkaen vapaita, joten tanne saa tulla... Aiti ja isa tuo 8.9. mulle kaikkea tavaraa, mm. patjan vieraita varten, mutta sita ennenkin kylla mahtuu, mulla on pieni sohva missa voi nukkua..

Nyt tarvii kai lahtea etsimaan sita studentexpeditionia... Roikun varmaan aika paljon taalla yliopistolla netissa lahiaikoina, mutta klo kymmenesta yhteen olen sitten luennoilla..