Täällä sataa kaatamalla ja on ukkonen. Onneksi mulla on hyvä takki, tällä kertaa jopa mukana.

Kävin verotoimistossa tänään ja sain uuden lomakkeen henkilönumeron hakemiseen yli 6kk mutta alle vuoden Ruotsissa oleskeleville. (Sain siis aiemmin kirjeen, jossa ystävällisesti ilmoitettiin, etten voi saada oikeaa personnummeria, koska olen täällä liian vähän aikaa.) Täytin sen ja vein tädille, joka kysyi työnantajaani. Kerroin että opiskelen, joten täti sanoi, että enhän mä sitten mitään personnummeria saa. Mutta lopulta se päätti että voidaan laittaa siihen paperiin että oon menossa töihin jonain päivänä, vaikka en oikeasti ole. Eli kahden viikon päästä voin ehkä hankkia netin.

Pääsen Suomeen 27.-30.9.! Siihen on alle kuukausi enää :) Odotan sitä kovasti, joten ostin HK:n sinistä lenkkiä virittäytyäkseni tunnelmaan. Daglivsistä ei tosin saanut tavallista, ostin sitten jotain juustoversiota. Hyvää sekin oli. Olen myös kantanut kaksin käsin halpaa kokista kotiin, jonka seurauksena hartiani ovat nyt lähes yhtä kipeät kuin kassatätiaikoinani. Daglivsiltä kotiin on kuitenkin jotain puolisen kilometriä matkaa. :/ Mutta kylmä kokis auttaa kummasti unohtamaan kärsityn pahan.

Tänään täällä alkaa Idols klo 20. Siitä oli monissa lehdissä ja nyt olen viisastunut sen verran, että tiedän tämän olevan "paras tuotantokausi ikinä". Saa nähdä pärjääkö Suomen Idolsille, veikkaan ettei näitä ruotsalaisia onnenonkijoita voi edes verrata rehelliseen suomalaiseen karismaan, vrt. Antti Tuisku. Mutta mistä sitä tietää, täytyy katsoa.